COLD CASE

#1 Teambuilding game via Zoom, Skype, Hangouts, Teams of Meet

Je hebt een team. En je gebruikt samen zoom, skype, meets, hangouts, teams of welk app dan ook voor videoconferencing.

Heb je dit wel eens meegemaakt:

  • Deelnemers ‘multitasken’ of doen duidelijk iets anders.
  • Één deelnemer domineert het gesprek
  • Vragen worden beantwoord met volledige stilte.
  • Er gaat teveel tijd verloren aan details, gebrek aan structuur en misverstanden

Speel 60 minuten COLD CASE met je team

– Om een keer iets anders (en leuks) te doen met je team
– Om op een veilige manier jullie (team) patronen te triggeren
(om er daarna op te reflecteren)
– Als alternatief voor je vrijdagmiddagborrel
– Als bedrijfsuitje. Maar dan binnen.

★★★★★  “Zat echt goed in elkaar!”
★★★★★“Je hebt gevoel dat je wil en kan bijdragen”
★★★★★  “Spelen creëert écht verbinding
★★★★★  “Leuke, diverse puzzels. Afwisseling. “
★★★★★  “Super goed te gebruiker als trainer”

Hoe werkt het?

  • Éen persoon is de spelleider. Die bestelt de Cold Case online. (minimaal 3 dagen van tevoren)
  • Verdeel je team in 3 subteams van elk 1, 2 of 3 personen.
    Elk team krijgt een (ander) dossier thuisgestuurd. Hardcopy, dus ouderwets per post.
  •  De spelleider start de Zoom* (of ander video) sessie, introduceert de Cold Case (don’t worry, er is een mini-script) en start een timer.

Vanaf nu heeft het team maximaal een uur de tijd om de zaak op te lossen. Behalve die spelleider. Die mag als enige haar scherm op zwart zetten, en kan een uur lang het team observeren.

Alleen door slim samen te werken en helder te communiceren kan het team de zaak kraken.

Cold Case #59
De Diamantroof

Criminele Organisatie ‘t Gilde zou al sinds begin jaren ’50 verantwoordelijk zijn voor een aantal spraakmakende, onopgeloste diefstallen.
Interforce ontkent zelfs het bestaan van de organisatie, die in heel Europa toesloeg, maar vermoedelijk werkte vanuit Nederland.

Nu, 70 jaar later, dreigen deze ‘gezakte zaken’ voor eeuwig weggestopt te worden. Spelers hebben één uur de tijd om één van de meest opzienbarende cases voor de laatste keer te onderzoeken: “De Diamantroof”

In 1959 reisde ‘De Hoop Diamant’ – een unieke en onschatbare blauwe diamant – door Europa in de tentoonstelling ‘Hof der Juwelen’. Op een avond werd de Hoop Diamant gestolen uit een museum in Amsterdam.

Het vermoeden is dat Criminele Organisatie ‘t Gilde achter de roof zat; maar de zaak is nooit opgelost; vooral omdat het moeilijk was om vast te stellen Wie de diefstal pleegde.

Drie dossiers, één chat

Er hebben destijds vier verschillende rechercheurs gewerkt aan de zaak. Drie van hen hebben zijn inmiddels overleden en hebben een dossier achtergelaten. Die hebben jullie nu in handen.

Behalve die drie case files, is er nóg een belangrijke bron: Anton Groen. Hij is de vierde rechercheur die aan de zaak heeft gewerkt, en de enige van hen die nog leeft. Hij is te bereiken via chat.  Je kunt hem van alles vragen over de zaak; hij weet vooral veel over de Criminele Organisatie ‘t Gilde.

[Anton Groen is een intelligente chatbot, die vrijwel alle vragen van spelers kan beantwoorden tijdens de game]

Cold Case: De Diamantroof is te spelen via ColdCases.online

Break in Room Waddenfun

Break In Room Waddenfun is een Escape Room waar je niet uit, maar ín moet zien te komen. Weet jij jouw honger te stillen? Vind in deze break-in room alle elementen voor een heerlijke maaltijd [...]

Elixir

Elixir is de nieuwste Escape Room van Living Story. Deze permanente escape room omvat 2 identieke kamers en is gemaakt op basis van de historie van de unieke locatie – De Wintertuin [...]

De Buit

Welkom in De LiK! Een bijzondere evenementenlocatie in de voormalige gevangenis aan het Wolvenplein in Utrecht, dé oudste nog bestaande cellulaire gevangenis van Nederland. In 2014 is deze [...]

  • Karen Sikkema
    Karen Sikkema Eigenaar | Experience Designer | Game-based Learning expert

    Karen is experience designer, escape room designer en ontwerper van gamification voor cultureel erfgoed. Ze is gespecialiseerd in game-based learning en ontwikkelde het Game-based Learning Design Wheel, waar we bij Living Story mee werken in onze ontwerpen.
    Na gewerkt te hebben als consultant en innovatiemanager is ze 12 jaar geleden bij Living Story ingestapt en heeft daar een enorme hoeveelheid ervaring opgedaan met ondernemerschap, gamedesign en gamification. Naast Living Story was ze oprichter, CEO en business developer van Tempeest, waarin location based games voor cultureel erfgoed werden ontwikkeld. Ze werkt als gastdocent bij de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht en bij Politecnico in Milaan, en is drijvende kracht achter de Wintertuin Experience waar de Escape Room ELIXIR wordt ontworpen in combinatie met een sfeervolle theetuin.

    “For me, working on games and game-based learning is about creating meaning in the world by connecting people to themselves, to others and to great locations, contributing to sense of belonging, connection and respect for yourself and others.”

  • Michiel van Eunen
    Michiel van Eunen Gamification Expert | Speaker | Escape Room Designer

    Michiel heeft een achtergrond in theater, gamedesign en gamification. Na jaren als trainer en concept developer te hebben gewerkt bij een mysteryshopping bureau, startte hij bijna 15 jaar geleden Living Story. In de loop van de jaren ontwikkelde hij een enorme hoeveelheid spellen, maakte location based games voor Tempeest en ontwikkelde recentelijk The Nature Game en andere games voor iPad waarmee je kan rondrennen in de stad en in de natuur. Op dit moment werkt hij ook als gamification consultant voor Performance Solutions, waar hij onder meer de Escape Room als trainingstool inzet voor teams en organisaties.

Contact

We zijn aan het buitenspelen. Wil je ons bereiken? Mail!

Not readable? Change text. captcha txt