experiencebylivingstory2018-orange-small

SERIOUS ABOUT GAMES

Team Living Story blog & vlog
BLOG & VLOGOntdek alles over wat we doen
training-ggg
NIEUWE DATA JANUARI 2021Training Game-based Learning in de praktijk
thehunt-banner
THE HUNTOne of the longest running gamification projects
Cold Case: De Diamantroof
Cold Case: De Diamantroof#1 Teambuilding game via Zoom, Skype, Hangouts, Teams of Meet

WHY?

Je leert meer over iemand door een uur met hem te spelen, dan door een jaar met hem te praten – Plato

Spelen verbindt, verbaast en verwondert. Spelen geeft betekenis, inzicht en een ander perspectief. Spelen is avontuurlijk leren, over jezelf en de mensen om je heen. Spelen is natuurlijk leren, ontdekken en uitproberen, kennis op zo’n manier ervaren dat het blijft hangen en beklijft. Dat is waarom we bij Living Story spelen serieus nemen: spel is een natuurlijke manier van omgaan met de wereld, van beleven en leren, van inspiratie en interactie.

Serious about games

Wat wil jij jouw medewerkers leren? De spellen van Living Story dragen bij aan leren op verschillende niveaus: plezier, verbinding en verrassing een geweldige ervaring, een mooi avontuur, een fantastisch moment dat je samen met anderen beleeft. Waarmee je kennis, ervaring en inzicht opdoet, en vaak op een diepere laag leert over jezelf, de wereld (het bedrijf, de organisatie) en de ander. Je wordt geraakt, geïnspireerd en aan het denken gezet, ook na het spel. Zo bereiken wij impact.

Onze impact: in de komende 10 jaar minstens 1 miljoen mensen raken met onze beleving. Doe je mee?

Onze opdrachtgevers zijn mensen, organisaties en bedrijven die mensen op een nieuwe manier willen laten leren. Het zijn bedrijven die een frisse blik niet uit de weg gaan en impact willen maken op hun medewerkers en de wereld om hen heen. Zij nemen leren serieus, en gunnen hun medewerkers de meest effectieve én leuke manier van leren. Niet alleen voor de medewerkers, maar ook omdat dat impact heeft op het bedrijf zelf, de cultuur, én de klanten. En zo impact heeft op het resultaat.

Living Story ontwerpt spellen, belevingen en serious games om deze impact te bereiken. Ons vakmanschap en kunstenaarschap, onze kennis, expertise en kwaliteit zetten we in om ‘comprehensive experiences’ te ontwerpen; allesomvattende belevingen die mensen raken, ze op het verkeerde been zetten, ze verrassen, laten ontdekken, op avontuur laten gaan. En ze daarmee nieuwe kennis en vaardigheden te leren die zij op hun beurt kunnen gebruiken om impact te maken.

Ontwerpen van experiences doen we al 15 jaar. (Lees verderop waarom, hoe en voor wie we dat doen).

Onze serious game Innovate! werd in 2019 genomineerd als finalist voor de Gamicon Gamification Awards, en Culture Shock – ook een serious game – won in 2018 de Gamification Europe Outstanding Gamification Award for Diversity and Inclusion.

Wil je dat we jouw beleving ontwerpen? Of dat we je helpen met jullie serious game, escape room of event? Aarzel niet, en neem direct contact met ons op!

Of wil je met ons meedoen? We zoeken altijd leuke stagiairs om ons te komen helpen!

Dit is wat we maken:

WAAROM ?

VERBINDING

VERBINDING

De duizenden groepen die we hebben zien spelen, hebben ons geleerd dat spel en beleving krachtige tools zijn voor leren en verbinding. Mensen komen in een spel dichter bij zichzelf én elkaar. Door samen een geweldige ervaring te beleven, ontdek je nieuwe dingen bij jezelf en bij de ander. Hierdoor ontstaat verrassing, verbinding en respect voor elkaars inzichten en vaardigheden. Spel is zodoende een krachtige omgeving om te ontdekken, te leren en elkaar op een andere manier te leren kennen. En daarbij is het ook nog eens heel erg leuk!

AVONTUUR

AVONTUUR

Living Story is verrassend, eerlijk, avontuurlijk, vol passie en met een luisterend oor. We staan op een speelse manier in het leven en willen beleven, ontdekken en samen op avontuur. Onze visie op leven en werken zetten we in om mensen hun eigen kracht te laten ontdekken in een team, samen­werking en communicatie te verbeteren in bedrijven en organisaties, en spellen en beleving te maken voor leren in het onderwijs en op cultureel erfgoed locaties. Met onze spellen willen we bijdragen aan verbinding, respect voor elkaar en ‘sense of belonging’.

LEREN

LEREN

In de experiences van Living Story leer je door zelf te doen en zelf te ontdekken. Terugkerende succesfactor in al onze experiences is het non-lineaire aspect van de games. Deelnemers maken zelf actief onderdeel uit van de beleving waarin ze zijn terecht gekomen. Het zijn de beslissingen van de speler (eigen keuzes, samenwerken met andere spelers, oplossend vermogen, kennis, creativiteit, ontdekken van eigen en elkaars competenties, strategie) die het succes van de speler bepalen. En daarmee het leren van het team en de speler bevorderen.

HOE ?

SERIOUS GAMES & ESCAPE ROOMS

SERIOUS GAMES & ESCAPE ROOMS

Wij maken serious games en escape rooms. In de afgelopen 15 jaar hebben we zo’n 50 verschillende formats gemaakt en gespeeld. Tegenwoordig gebruiken we onze expertise vooral om serious games & escape rooms te maken voor en met anderen.

GAMIFICATION

GAMIFICATION

Het ontwerpen van gamification gaat bij uitstek over het ontwerpen van motivatie van spelers, over het ontwerpen van gedrag, over het vertalen van (leer)doelen in concrete acties en activiteiten die de speler motiveren en in actie laten komen. Bij het ontwerpen van onze gamification oplossingen gebruiken we het door onszelf ontwikkelde Game Based Learning Design Wheel.

STORYTELLING

STORYTELLING

Storytelling en verhalen zijn altijd belangrijke dragers van onze ontwerpen: een goed verhaal zorgt voor een doel in het spel, voor urgentie bij de speler, voor coherentie in het concept en voor de totaalbeleving bij de speler. De speler wordt in de beleving gezogen, identificeert zich met het verhaal of onderdelen daarvan en wordt aangezet tot actie. Wil je ook weten hoe je storytelling kan toepassen? We geven er ook workshops over zodat je zelf aan de slag kan.

GAME BASED LEARNING

DESIGN WHEEL

Bij onze ontwerpen gebruiken we het door onszelf ontwikkelde Game-Based Learning Design Wheel, dat de wetenschappelijke uitgangspunten van leertheorieën, gamedesign en theorieën over motivatie en gedrag combineert tot een praktisch model om gamification oplossingen te ontwerpen die bijdragen aan leren. We geven ook workshops waarin we het Wheel gebruiken om je te laten ervaren op welke manier je zelf aan de slag kunt met game-based learning.

WIE ?

  • Karen Sikkema
    Karen Sikkema Eigenaar | Experience Designer | Game-based Learning expert

    Karen is experience designer, escape room designer en ontwerper van gamification voor cultureel erfgoed. Ze is gespecialiseerd in game-based learning en ontwikkelde het Game-based Learning Design Wheel, waar we bij Living Story mee werken in onze ontwerpen.
    Na gewerkt te hebben als consultant en innovatiemanager is ze 12 jaar geleden bij Living Story ingestapt en heeft daar een enorme hoeveelheid ervaring opgedaan met ondernemerschap, gamedesign en gamification. Naast Living Story was ze oprichter, CEO en business developer van Tempeest, waarin location based games voor cultureel erfgoed werden ontwikkeld. Ze werkt als gastdocent bij de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht en bij Politecnico in Milaan, en is drijvende kracht achter de Wintertuin Experience waar de Escape Room ELIXIR wordt ontworpen in combinatie met een sfeervolle theetuin.

    “For me, working on games and game-based learning is about creating meaning in the world by connecting people to themselves, to others and to great locations, contributing to sense of belonging, connection and respect for yourself and others.”

  • Michiel van Eunen
    Michiel van Eunen Gamification Expert | Speaker | Escape Room Designer

    Michiel heeft een achtergrond in theater, gamedesign en gamification. Na jaren als trainer en concept developer te hebben gewerkt bij een mysteryshopping bureau, startte hij bijna 15 jaar geleden Living Story. In de loop van de jaren ontwikkelde hij een enorme hoeveelheid spellen, maakte location based games voor Tempeest en ontwikkelde recentelijk The Nature Game en andere games voor iPad waarmee je kan rondrennen in de stad en in de natuur. Op dit moment werkt hij ook als gamification consultant voor Performance Solutions, waar hij onder meer de Escape Room als trainingstool inzet voor teams en organisaties.

  • René Dijk
    René Dijk Experience Coördinator

    René zorgt er voor dat wat we bedenken ook écht gebeurt, én zorgt dat anderen ervan weten. René organiseert en coördineert onze experiences, zorgt dat de beleving exact aansluit bij de klant, en dat de experiences altijd begeleid worden door de juiste spelleiders en trainers. Daarnaast is hij als marketing manager verantwoordelijk voor onze contentmarketing en online uitingen.

  • Spelleiders
    Spelleiders Belevingsmakers

    Wij zijn ervan overtuigd dat een goed spel twee belangrijke factoren in zich verenigt: enerzijds een fantastisch ontwerp, en anderzijds een professionele begeleiding. We werken daarom met een team van ervaren spelleiders. Ze hebben een achtergrond in theater, training of event management, hebben ruime ervaring met storytelling, beleving maken en het werken met groepen, en zorgen er zodoende voor dat elke experience onvergetelijk wordt.

WAAR ?

HIER WERKEN WE: DE WINTERTUIN IN BAARN

VOOR WIE ?

CONTACT

WIL JE DAT WE JOUW EXPERIENCE ONTWERPEN?

JE KUNT ONS ALLES VRAGEN:

    Contact

    We zijn aan het buitenspelen. Wil je ons bereiken? Mail!

    Not readable? Change text. captcha txt