ESCAPE CARAVAN
Living Story maakt escape caravan voor camping
Voor Allure Camping De Zeven Linden maakte Living Story een escape caravan.
Een complete escape room, maar dan in een caravan; met deze uitdaging ontwierpen we afgelopen maanden de escape-caravan op De Zeven Linden.
Camping-eigenaar Pim wilde een escaperoom kunnen aanbieden aan zijn gasten; voornamelijk gezinnen met kinderen. Het meest voor de hand liggende idee was om een caravan te gebruiken als kamer.
Living Story ontwierp de backstory; een schijnbaar doorsnee-gezinnetje – de familie Groen – die een week zouden kamperen op De Zeven Linden in de zomer van 1983. De familie Groen is echter nooit uitgecheckt. Op een dag zijn ze gewoonweg verdwenen. De caravan leek in grote haast te zijn achtergelaten.
Campingeigenaar Pim heeft de caravan al die tijd laten staan op het kampeerterrein. Af en toe gaat hij er op zoek naar aanwijzingen, maar hij heeft niets kunnen vinden. Hoewel…
Volgens hem zouden het best eens spionnen kunnen zijn geweest.
In ‘De Familie Groen op de Zeven Linden’ krijg je 60 minuten de tijd om uit te zoeken óf dat zo is, en wáár de familie Groen naar toe gevlucht is.

-
Karen Sikkema Eigenaar | Experience Designer | Game-based Learning expert
Karen is experience designer, escape room designer en ontwerper van gamification voor cultureel erfgoed. Ze is gespecialiseerd in game-based learning en ontwikkelde het Game-based Learning Design Wheel, waar we bij Living Story mee werken in onze ontwerpen.
Na gewerkt te hebben als consultant en innovatiemanager is ze 15 jaar geleden bij Living Story ingestapt en heeft daar een enorme hoeveelheid ervaring opgedaan met ondernemerschap, gamedesign en gamification. Naast Living Story was ze oprichter, CEO en business developer van Tempeest, waarin location based games voor cultureel erfgoed werden ontwikkeld. Ze werkt als gastdocent bij de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht en bij Politecnico in Milaan, en is drijvende kracht achter de Wintertuin Experience waar ze de ELIXIR Escaperooms heeft en diverse parkspellen. Karen is auteur van The Game Based Learning Design Wheel.“For me, working on games and game-based learning is about creating meaning in the world by connecting people to themselves, to others and to great locations, contributing to sense of belonging, connection and respect for yourself and others.”
-
Michiel van Eunen Gamification Expert | Speaker | Escape Room Designer
Michiel heeft een achtergrond in theater, gamedesign en gamification. Na jaren als trainer en concept developer te hebben gewerkt ,startte hij 17 jaar geleden Living Story. In de loop van de jaren ontwikkelde hij een enorme hoeveelheid spellen, maakte location based games voor Tempeest en ontwikkelde The Nature Game en andere games voor iPad waarmee je kan rondrennen in de stad en in de natuur. In de afgelopen 6 jaar werkte hij o.a. als gamification consultant en ontwikkelde meer dan 25 escaperooms voor klanten wereldwijd. Michiel geeft Masterclasses over Escape Room Design.