ESCAPE CARAVAN

Living Story maakt escape caravan voor camping

Voor Allure Camping De Zeven Linden maakte Living Story een escape caravan. 

Een complete escape room, maar dan in een caravan; met deze uitdaging ontwierpen we afgelopen maanden de escape-caravan op De Zeven Linden.

Camping-eigenaar Pim wilde een escaperoom kunnen aanbieden aan zijn gasten; voornamelijk gezinnen met kinderen. Het meest voor de hand liggende idee was om een caravan te gebruiken als kamer.

Living Story ontwierp de backstory; een schijnbaar doorsnee-gezinnetje – de familie Groen – die een week zouden kamperen op De Zeven Linden in de zomer van 1983. De familie Groen is echter nooit uitgecheckt. Op een dag zijn ze gewoonweg verdwenen. De caravan leek in grote haast te zijn achtergelaten.

Campingeigenaar Pim heeft de caravan al die tijd laten staan op het kampeerterrein. Af en toe gaat hij er op zoek naar aanwijzingen, maar hij heeft niets kunnen vinden. Hoewel…
Volgens hem zouden het best eens spionnen kunnen zijn geweest.

In ‘De Familie Groen op de Zeven Linden’ krijg je 60 minuten de tijd om uit te zoeken óf dat zo is, en wáár de familie Groen naar toe gevlucht is.

Break in Room Waddenfun

Break In Room Waddenfun is een Escape Room waar je niet uit, maar ín moet zien te komen. Weet jij jouw honger te stillen? Vind in deze break-in room alle elementen voor een heerlijke maaltijd [...]

Elixir

Elixir is de nieuwste Escape Room van Living Story. Deze permanente escape room omvat 2 identieke kamers en is gemaakt op basis van de historie van de unieke locatie – De Wintertuin [...]

De Buit

Welkom in De LiK! Een bijzondere evenementenlocatie in de voormalige gevangenis aan het Wolvenplein in Utrecht, dé oudste nog bestaande cellulaire gevangenis van Nederland. In 2014 is deze [...]

  • Karen Sikkema
    Karen Sikkema Eigenaar | Experience Designer | Game-based Learning expert

    Karen is experience designer, escape room designer en ontwerper van gamification voor cultureel erfgoed. Ze is gespecialiseerd in game-based learning en ontwikkelde het Game-based Learning Design Wheel, waar we bij Living Story mee werken in onze ontwerpen.
    Na gewerkt te hebben als consultant en innovatiemanager is ze 12 jaar geleden bij Living Story ingestapt en heeft daar een enorme hoeveelheid ervaring opgedaan met ondernemerschap, gamedesign en gamification. Naast Living Story was ze oprichter, CEO en business developer van Tempeest, waarin location based games voor cultureel erfgoed werden ontwikkeld. Ze werkt als gastdocent bij de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht en bij Politecnico in Milaan, en is drijvende kracht achter de Wintertuin Experience waar de Escape Room ELIXIR wordt ontworpen in combinatie met een sfeervolle theetuin.

    “For me, working on games and game-based learning is about creating meaning in the world by connecting people to themselves, to others and to great locations, contributing to sense of belonging, connection and respect for yourself and others.”

  • Michiel van Eunen
    Michiel van Eunen Gamification Expert | Speaker | Escape Room Designer

    Michiel heeft een achtergrond in theater, gamedesign en gamification. Na jaren als trainer en concept developer te hebben gewerkt bij een mysteryshopping bureau, startte hij bijna 15 jaar geleden Living Story. In de loop van de jaren ontwikkelde hij een enorme hoeveelheid spellen, maakte location based games voor Tempeest en ontwikkelde recentelijk The Nature Game en andere games voor iPad waarmee je kan rondrennen in de stad en in de natuur. Op dit moment werkt hij ook als gamification consultant voor Performance Solutions, waar hij onder meer de Escape Room als trainingstool inzet voor teams en organisaties.

Contact

We zijn aan het buitenspelen. Wil je ons bereiken? Mail!

Not readable? Change text. captcha txt