LOADING...

Leuker leren voor musea en erfgoed

Leuker* leren voor musea en erfgoed

Musea en cultureel erfgoedlocaties zijn plekken met verhalen. Verhalen uit de historie, verhalen in de kunst, verhalen van de locatie. De kunst van het verhalen vertellen verandert, krijgt -zeker voor jongere generaties- een interactieve component. Zet jij dit al optimaal in om de verhalen van jouw locatie te vertellen? Hoe doe je dat?

Het Kabouterhuis op Kasteel Groeneveld
  • Vind vormen om bezoekers zelf te laten ontdekken, zelf te laten ervaren, zelf op avontuur te gaan

  • Zet ervaringsgericht leren optimaal in

  • Zorg dat je weet waar de motivatie van de bezoeker zit. Hoe kan hij of zij zich verplaatsen, inleven, betrokken raken?

Het Kabouterhuis op Kasteel Groeneveld

Dat is niet altijd makkelijk. Want hoe wordt jouw collectie, erfgoed, plek echt interactief, aantrekkelijk, interessant voor doelgroepen van verschillende generaties? Hoe zorg je dat zowel de generaties die gewend zijn aan informatieoverdracht via zenden en ontvangen (de ‘lean back’ generatie ) én de gamende generaties (de ‘lean forward’ generatie) zich beide thuis voelen op jouw locatie? Hoe maak je de content die je hebt echt beleefbaar? Welke fysieke componenten zet je in, en moet dat dan ook digitaal?

Nova en de herinneringenmachine in Beeld en Geluid Hilversum

Echte oplossingen vragen om goed ontwerp, om interactieve vormen, om het toepassen van learnings uit games en gamification. Zodat bezoekers worden uitgedaagd om zelf aan de slag te gaan met je content, de verhalen te beleven, mee te doen, te ervaren en op avontuur te gaan op jouw locatie. Omdat wetenschappelijk is bewezen dat mensen meer leren als ze zelf doen en zelf ontdekken, als ze herinneringen maken, geraakt worden en dat samen doen met anderen. Hoe bereik je dat?

Nachtbeleving in de Ennemaborgh
  • Laat bezoekers je verhalen zelf ontdekken

  • Ontwerp op basis van de uitgangspunten van game-based learning

  • Zorg dat je content op verschillende manieren toegankelijk is, voor verschillende generaties

Lost in Time interactieve stadsbeleving op iPad

Zet daarvoor Leuker* Leren in: innovatieve manieren van leren, die verbonden zijn aan de de visie van jouw locatie, die passen bij jouw content en verhalen en die blijvend motiverend zijn voor bezoekers van alle generaties.

Wil je meer weten over Leuker* Leren? Lees hier verder over innovatief ervaren, ontdek goede voorbeelden en leer over het toepassen van game-based learning en Leuker* Leren. Of maak een afspraak om kennis te maken met hoe Living Story innovatieve bezoekerservaringen ontwikkelt, gebaseerd op de gevalideerde methode van game-based learning.

The Nature Game - Het Geheim van het nooit gebouwde museum

Neem contact op voor Leuker* Leren in jouw museum of erfgoedlocatie:

    Onze voorbeelden van Leuker* Leren in musea en op erfgoedlocaties:

    Vibezzz

    Laat kinderen van de hoogste groepen van het basisonderwijs de histori

    Kroontjespad

      Het Kroontjespad is een leuke wandeling voor kinderen (4-10) do