Living Story 20 jaar
We bestaan 20 jaar. ‘We’ is Living Story. Een bedrijfje dat ik ooit startte met twee vrienden, waarbij we Weerwolven speelden met groepen als bed
We bestaan 20 jaar. ‘We’ is Living Story. Een bedrijfje dat ik ooit startte met twee vrienden, waarbij we Weerwolven speelden met groepen als bed
In 2023 stelden we* onszelf voor deze uitdaging: we maken de ultieme managementgame, geïnspireerd op leerzame inzichten de Italiaanse maffia. Waarom? Spe
Wat is een moordweekend? We komen net terug van een moordweekend. Al 15 jaar organiseren we complete moordweekenden op kastelen en landhuizen in België. Een u
Playtesten. Misschien wel de belangrijkste fase van gamedesign. Vandaag speelden we famiglia – de ultieme managementgame (vol sabotage, diefstal, onder
Per 1 december 2023 zijn we verhuisd naar een monumentaal pand in Baarn. Het gebouw werd in 1892 gebouwd als verenigingsgebouw van de hervormde kerk. Het gebou
Spelen Werkt is uitgeroepen tot Managementboek Van Het Jaar! We zijn er nog steeds van aan het nagenieten. De concurrentie was fors, maar uiteindelijk heeft de
Waarom werken serious games? Iets leren doe je tegenwoordig niet meer alleen in een klaslokaal, met een boek voor je neus. Game-based learning en andere intera
Hoe werkt intrinsieke motivatie? De wekker gaat en je hebt echt geen zin om je bed uit te komen. Zal je net zien dat juist vandaag het bedrijfsmanagement heeft
Kunnen escaperooms de samenwerking binnen teams bevorderen? Escaperooms zijn in Nederland een populair tijdverdrijf. Volgens Escape Rooms Nederland hebben we z
Omdat we termen als ‘serious game’, ‘game-based learning’ en ‘gamification’ gebruiken, is het handig om te weten wat we
Is een serious game altijd digitaal? Je bent waarschijnlijk geïnteresseerd in serious games en hebt misschien in de wandelgangen gehoord dat die over het alge
Je hebt misschien zelf wel een idee voor een serious game… Dan wil je zelf natuurlijk aan de slag om zo’n spel te ontwerpen. Dat kan, hoewel je daar we
Wat kost een serious game eigenlijk? Als we een top 5 van meest gestelde vragen zouden hebben, zit deze vraag er sowieso in. “Logisch”, denk je misschien w
Medewerkers worden alerter, begroeten meer klanten, spreken ze vaker aan, vragen meer door en verkopen meer tijdens The Hunt The Hunt is één van mijn favor
In opdracht van Traineroo ontwikkelden we een op maat gemaakte escape game voor de top 100 internationale leiders van een multinational. Hoe we dat hebben gedaa
Game-based learning wordt steeds serieuzer genomen op het werk, maar ook in de klas. Dat blijkt ook uit een onderzoek op een gymnasiumschool in Denemarken, dat
Vijf tips om ELKE escaperoom te overmeesteren Uit hoeveel kamers ben jij al ontsnapt? Van uitgebreide botanische onderzoekskassen tot aan complete gr
Een game over data: van fictie naar realiteit Voor een gemeente in Noord-Holland maakten we een game om medewerkers het belang van een goede data-interpretatie
Karen Sikkema en Michiel van Eunen lanceerden tijdens Play in Business hun nieuwe boek: Spelen Werkt, Maak leren op de werkplek leuker met Game-based Learning
Living Story is genomineerd voor de Museums & Heritage Awards 2022 in categorie Best use of Digital – Interational voor Het Kabouterhuis – een i