We zijn begonnen als evenementenbureau, gespecialiseerd in games voor groepen. Als zodanig hebben we elk jaar duizenden mensen zien spelen. Met de opkomst van gamification nam ook ons diepgaande begrip van ervaringsontwerp toe: Wat we hebben gezien en geleerd was meteen toepasbaar in onze projecten, ondersteund met wetenschappelijke inzichten & data uit gamificationprojecten.
Bijna al onze projecten zijn (serious) games. Wij zijn ervan overtuigd dat ‘beleven’ gaat over ‘doen’. Het is actief en stelt de speler (gast, medewerker, passagier, bezoeker) centraal.
Vrijwel al onze projecten hebben doelen die verder reiken dan amusementswaarde. We ontwikkelen games & ervaringen voor mensen om iets te leren, inzichten te geven of hun gedrag te beïnvloeden.
Voor ons kan een game een real-life evenement zijn, een reis, een op locatie gebaseerde game, een app, een escaperoom of een andere ervaring.
Onze persoonlijke passie is om geweldige ervaringen te creëren. Voor ons is gamedesign mensgericht design op zijn best. Wat we maken, kan dus het beste worden omschreven als ‘game-based learning’.
We delen graag wat we tot nu toe hebben geleerd en helpen anderen met hun op games gebaseerde ambities.
In de loop der jaren ontwikkelden we een eigen tool voor het creëren van ervaringen: ‘het game-based learning design wheel’. We hebben er onlangs een boek over geschreven en we geven er workshops en trainingen over.
Wil je zien wat voor games we hebben gemaakt...?
Wil je weten HOE we werken?
“Spelen verbindt, verbaast en verwondert. Spelen geeft betekenis, inzicht en een ander perspectief. Spelen is op een avontuurlijke manier leren over jezelf en de mensen om je heen. Spelen is natuurlijk leren, ontdekken en proberen, kennis zo ervaren dat het blijft hangen. Daarom nemen we spelen bij Living Story serieus: spelen is een natuurlijke manier van omgaan met de wereld, van ervaren en leren, van inspiratie en interactie.”
Zo werken we:
1
INTAKE 1
Waar we samen uitvinden wat je echt nodig hebt
2
ONDERZOEK 2
Waar we de inhoud induiken om alle informatie te vinden die we nodig hebben
3
ONTWERP 3
Waarin we onze ervaring aan het werk zetten en jouw serious game ontwerpen
4
PRODUCTIE 4
Waar we ons ontwerp daadwerkelijk maken
5
SPELEN 5
Waar we jouw serious game playtesten, opleveren en uitvoeren