VIRTUAL CAR

Living Story maak Virtual Car escape-game voor thuis

Professor Vivian werkt bij VirtualCar, een bedrijf dat nieuwe en hele slimme auto’s bouwt. Die auto’s kunnen zonder bestuurder rijden én zichzelf repareren als ze kapot zijn. Een mooie ontwikkeling, dacht ze.

Helaas is er een auto ontsnapt uit de garage. Hij is niet goed geprogrammeerd en denkt nu dat sneller rijden beter is… Dat is natuurlijk helemaal niet veilig, dus hij moet echt worden teruggehaald.

VirtualCar is een escape-game die specifiek is ontworpen om met je gezin thuis te spelen. Vanaf nu is deze gratis te downloaden en te spelen via de site van Veilig Verkeer Nederland.

De escape-game voor thuis is gemaakt door Living Story. Deze serious game studio maakt al een aantal jaar échte escape rooms, zoals de Elixir Escape Room in de Wintertuin in Baarn.

Wat is een escaperoom-voor-thuis?

Een escaperoom voor thuis is, zoals de naam al zegt, een spel waar je niet voor naar buiten hoeft. Je kan ‘t gewoon thuis aan de keukentafel spelen! Het is een puzzelspel waarbij je opdrachten krijgt zoals je ze in een escape room ook zou kunnen krijgen. Je hoeft dit keer níet te ontsnappen, maar je moet de escape room wél binnen een uur kraken.

Je kunt de escape room gratis downloaden van de site van VVN.

Wie kan ‘t spelen?

Virtual Car is gemaakt om thuis te spelen; het liefst met een combinatie van volwassenen en kinderen.
Als je een slimme papa of mama hebt, kan dat al met kinderen vanaf 6 jaar.
Er zit geen maximum leeftijd aan.

Over Living Story

Living Story maakt al 5 jaar Escape rooms; zowel vaste als pop-up escaperooms, van 5 tot 150 personen, in Nederland en ver daarbuiten. De Serious Game Studio bestaat al sinds 2005 en maakte in de afgelopen 15 jaar meer dan 50 experiences voor groepen. Living Story is gevestigd in monumentale Wintertuin in Baarn.

Escape game voor thuis

Living Story maakte in het voorjaar van 2020 nog een escape voor thuis: De Familie Groen, gebaseerd op dezelfde combinatie van te printen materialen en een slimme chatbot.

Break in Room Waddenfun

Break In Room Waddenfun is een Escape Room waar je niet uit, maar ín moet zien te komen. Weet jij jouw honger te stillen? Vind in deze break-in room alle elementen voor een heerlijke maaltijd [...]

Elixir

Elixir is de nieuwste Escape Room van Living Story. Deze permanente escape room omvat 2 identieke kamers en is gemaakt op basis van de historie van de unieke locatie – De Wintertuin [...]

De Buit

Welkom in De LiK! Een bijzondere evenementenlocatie in de voormalige gevangenis aan het Wolvenplein in Utrecht, dé oudste nog bestaande cellulaire gevangenis van Nederland. In 2014 is deze [...]

  • Karen Sikkema
    Karen Sikkema Eigenaar | Experience Designer | Game-based Learning expert

    Karen is experience designer, escape room designer en ontwerper van gamification voor cultureel erfgoed. Ze is gespecialiseerd in game-based learning en ontwikkelde het Game-based Learning Design Wheel, waar we bij Living Story mee werken in onze ontwerpen.
    Na gewerkt te hebben als consultant en innovatiemanager is ze 12 jaar geleden bij Living Story ingestapt en heeft daar een enorme hoeveelheid ervaring opgedaan met ondernemerschap, gamedesign en gamification. Naast Living Story was ze oprichter, CEO en business developer van Tempeest, waarin location based games voor cultureel erfgoed werden ontwikkeld. Ze werkt als gastdocent bij de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht en bij Politecnico in Milaan, en is drijvende kracht achter de Wintertuin Experience waar de Escape Room ELIXIR wordt ontworpen in combinatie met een sfeervolle theetuin.

    “For me, working on games and game-based learning is about creating meaning in the world by connecting people to themselves, to others and to great locations, contributing to sense of belonging, connection and respect for yourself and others.”

  • Michiel van Eunen
    Michiel van Eunen Gamification Expert | Speaker | Escape Room Designer

    Michiel heeft een achtergrond in theater, gamedesign en gamification. Na jaren als trainer en concept developer te hebben gewerkt bij een mysteryshopping bureau, startte hij bijna 15 jaar geleden Living Story. In de loop van de jaren ontwikkelde hij een enorme hoeveelheid spellen, maakte location based games voor Tempeest en ontwikkelde recentelijk The Nature Game en andere games voor iPad waarmee je kan rondrennen in de stad en in de natuur. Op dit moment werkt hij ook als gamification consultant voor Performance Solutions, waar hij onder meer de Escape Room als trainingstool inzet voor teams en organisaties.

Contact

We zijn aan het buitenspelen. Wil je ons bereiken? Mail!

Not readable? Change text. captcha txt